doakan kebahagiaan kami..

Daisypath Anniversary tickers

Friday 18 May 2012

"Saya telah memalukan kaum saya!"

Assalamualaikum..semoga korang sihat and diberikan minat untuk membaca ayat seterusnya..hehe
ayat takleh blah la aten!
isk2 :'( agak-agak korang la kan, nape aku cakap yang aku memalukan kaum aku sendiri? dapat teka tak?
kalau tak dapat takpe lah..
Ni semua gara-gara bf no.dua aku la..sapa lagi kalau bukan MBT 2785 tuh!hurm..nape la bile aku nak share pasal bitter day life aku, mesti berkait ngan kereta aku tu.. tapi kalau bukan sebab kecarelessan kecuaian aku, semua ni takkan jadi..sape setuju??
So, bermulalah hikayat Dang Anum Aten dan keretanya pada hari Isnin aritu.."kang sebelum gerak check minyak itam and air kat keta tu..jangan pandai bawak je..", kata ayah aku..aku pon menjawab,"ok.."
Selalu sebelum ni aku tak buat pun, just tengok je ayah aku buat semua tu even dia da pesan kat aku..hehehh..tapi pada hari tersebut tetiba terrajin plak..aku pun melangkah ke kereta dengan sejag besar air,, aku pon tuang la air kat tempat air untuk wiper tu (sebab aku paling confirm la memang betul tu tempatnye, air dalam tu pon da kering)
Lepas tu aku check minyak itam lak..alamak! da lebih lak daripada takuk tu..ekceli memang da sampai waktu kena tukar pon..sebab dekat sticker tu tulis jumlah km nye da terlebih..hehehe..
jeng..jeng..jeng! aku pon menggatalkan tangan(bajet pandai pasal kereta) membukak satu benda ni..terletak betul2 kat tengah2..ada tulis campro kat situ and penutup tu plak ada gambar cam paip and air menitis..memang dalam kepala aku yang bengappp nih pikir tu tempat air laa kan..dengan was2 nye(tak confident tapi tuang jugak), aku pon menuangkan air kat dalam tu..boleh pulak aku tuang sikit je..da nama pon was2 kan,,
So, da lepas buat semua tu, aku pon menelepon call ayah aku, tanya betol ke tak tempat yang aku was2 tadi tempat air..tapi banyak kali tak angkat2..
Then lepas makan, aku pon siap2 la nak gerak balik Nilai.....and call ayah aku lagi(still risau nih)..tak angkat jugak..adeh..aku pun bertolak ajelah..dalam 4km dari rumah, aku call lagi, and baru angkat..aku pun bertanya soalan tersebut..nak tau tak? ayah aku punyalah mara giler kat aku..huaaa :'( aten tak tahu tu tempat minyak itam, kalau tahu takdelah aten pandai2 tuang air dalam tu..(dalam ati je aku cakap)..dah lama tak kena marah ngan ayah..berjurai2 lah air mata kasihku ini..isk3..
Aku tak tahulah aku sorang je manusia yang buat camtu..TUANG AIR DALAM TEMPAT MINYAK HITAM..gile kan?tapi kalau lelaki yang buat lagi gile kot..hehe
Sampai2 je kat bengkel aku kena gelak dengan 'ane' mekanik ngan apek tuh..sambil tunggu ayah aku sampai, aku main game dulu,,sempat plak kan..
Ayah aku sampai je, terus aku kena basuh abis2..gile tak sedih!kena marah depan orang plak tu..hurm:( dia kata nasib baik tak meletop kereta..kalau tak dengan aku aku sekali arwah..gerun je..tak tahu plak kalau camtu sampai bleh meletop kereta..tapi temperature tak naik pon masa tu..mebi belum jauh lagi kot aku drive..kalau da sampai Nilai memang tinggal abu je kot..hehe.."air masuk la aji,"kata apek tu kat ayah aku..
nak tau ayah aku jawab ape? "bukan air masuk, tapi orang yang masukkan air tu.." huhu gile sentapppppp makk..boring ke dengan cite aku ni? hehe..aku siap menyorok lagi sambil nangis2 mengenang nasib diri..napela malang sangat aritu..bf aku yang first tu plak aku call and story pasal ni, dia boleh bantai gelakkan aku..sakettttt aty! tapi.. alhamdulillah ok da sekarang..akuu dengar2 kena tukar filter..and nasib baik jugak minyak hitam tu memang da time dia kena tukar, so takdela rugi coz kena tukar buang minyak yang lama tu, then masukkan minyak lama yang lain(utk cuci balik) then buang, and masukkan minyak hitam baru..sorry ayah;'( berapa la ayah kena pau ngan da ah huat tu kan..erm :(
korang2 yang baca ni jangan ulang kesilapan yang sama okeh..
snap dari jauh je..sebab tengah menyorok..takut kena 'basuh' lagi :'( kang  mamat tu perasan aku nak snap pic dia plak..


"~thanx for reading aten's blog~

2 comments:

  1. hahahaha.. tulah pempuan kan. kita dengan kereta memang takleh ngam..teringin jugak nak jadi mekanik satu hari nanti..nak kene kahwin dengan mekanik nih,,hehe

    ReplyDelete
  2. tahu benda yang basic pon da cukop..ini tak, da brape kali tengok ayah buat pon tak ingat2 lagi..hik2..takleh nak watpo laa..dapat2 pulak nanti laki yang sama jugak cam kite,naye..

    ReplyDelete